donderdag 5 december 2013

Winterse Kol

Weer iets gemaakt, deze keer een lekkere warme kol met een "bont" randje (het is nepbont, even voor de duidelijkheid!):


Op het blog Blij dat ik Brei kom ik altijd de leukste dingen tegen, en toen ik deze blogpost las en de foto van de kol zag was ik gelijk verkocht: http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2013/11/kille-donkere-dagen-en-een-warme-kol.html:


Dus mailtje gestuurd om de wol te bestellen, ik kreeg het supersnel in huis en breien maar (het patroon van de kol vind je via bovenstaande link):




 

Ik heb de volgende kleurnummers gebruikt (grijze tinten): Scheepjes Peru nr. 060 en Fourure nr. 07.
Gebreid met naalden 10 (rondbreinaald) dus dat ging supersnel, binnen 1 week was de kol al af!

Doordat ik de foto's op verschillende dagen heb gemaakt lijkt de kol op de eerste en laatste foto veel grijzer, de ware kleur ligt een beetje in het midden.

En het is natuurlijk Sinterklaas vandaag, ben benieuwd of er nog een kadootje door de schoorsteen valt. Ik heb voor de zekerheid mijn laars gezet (en niet een schoen) want daar kan lekker veel in (hihi)!
Iedereen een hele fijne avond toegewenst!!

2 opmerkingen:

Corine zei

Wat een mooie col! Leuk zo met het 'bontrandje'!

Groet, Corine

Lida zei

Gaaf geworden en bedankt voor de link! Misschien dat ik toch nog aan het breien sla, met zulke dikke naalden moet lukken! Groetjes
lida