dinsdag 17 december 2013

Gehaakte Pannenlappen

Ik had weer eens zin in een leuk klein werkje wat snel klaar is dus ik haakte deze 2 pannenlappen:


De haaksteek vond ik in het boek "Haakpatronen" van Jan Eaton op pagina 59: nr. 52 Citroenschil. Het bestaat alleen uit stokjes en vasten maar het geeft een leuk effect:


Garen: Cotton Time (Schachenmayr) - 100% katoen, 50 gram, 88 meter.
Haaknaald: 4,5.
Aantal steken: 33 lossen.

Dit is een mooi mat garen en een iets dikkere katoen, dus ideaal voor pannenlappen of woonaccessoires.

3 opmerkingen:

Lida zei

Had ze vroeger ook, maar die waren erg los gehaakt, gevolg verbrande vingers en dus weg gekwakt! Maar nu vind ik deze wel erg leuk, misschien straks als ik mijn nieuwe keuken krijg... nu ja ooit! LOL! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Welk patroon uit dat boek betreft het?

De Quiltkat zei

@Anoniem: de gebruikte steek is nr. 52 Citroenschil, op pagina 59. Een erg makkelijke steek met een leuk effect!