dinsdag 16 april 2013

Granny Square Kussenhoesje

Ik ben verslaafd aan het haken van granny squares! Je kunt er zo heerlijk bij wegdromen en bijna mediteren ;-) want het patroon haakt zo makkelijk weg!

Van restjes katoen haakte ik dit kussenhoesje (40 x 40 cm):



Ik heb de 2 granny squares iets verschillend gemaakt, steeds met elke kleur 3 toeren haken, maar bij 1 granny square heb ik de kleuren afgewisseld met 1 toer wit.

Voor de afwerking heb ik de 2 granny squares met de verkeerde kanten op elkaar gelegd, en samengehaakt met een toer vasten. Als 3 zijden samengehaakt zijn stop je het binnenkussentje erin, en dan haak je de laatste zijde samen. Begin- en einddraadje afwerken en klaar is het kussenhoesje!

1 opmerking:

Amarins zei

Het is inderdaad zo lekker ontspannend om te doen. Deze zijn super leuk! Groetjes, Amarins